Kampania Rowerowy Maj to największa w Polsce inicjatywa promująca aktywność fizyczną i ekologiczne środki transportu wśród dzieci i młodzieży. Do pomysłu Gdańska dołączyły szkoły i przedszkola w całym kraju. W Gdańsku do zabawy dołączyło aż 227 placówek (131 przedszkoli i 96 szkół podstawowych). Port Czystej Energii jest Partnerem Kampanii i fundatorem nagrody dla najbardziej zaangażowanych nauczycieli.
– Codzienne podróże dzieci do szkoły i przedszkola to nie tylko droga po wiedzę, ale też szansa na zdrowy start każdego dnia. Chcemy, żeby aktywność fizyczna była naturalną częścią codzienności, a nie tylko wyjątkowym wydarzeniem – powiedziała podczas finału kampanii Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska. – Dlatego gratuluję wszystkim uczestnikom Rowerowego Maja: dzieciom, rodzicom, nauczycielom i koordynatorom za zaangażowanie, energię i radość, jaką wnosicie na nasze gdańskie ulice. Dzięki Wam pokazujemy, jak można zmieniać miasto na lepsze, zaczynając od najmłodszych.

W Gdańsku o tytuł najlepszej szkoły, przedszkola i klasy walczyło aż 39 681 uczestników. Frekwencja w skali miasta wyniosła 55 proc., a uczniowie i nauczyciele odbyli ponad milion aktywnych podróży do szkół i przedszkoli! To o 110 836 przejazdów więcej niż w ubiegłorocznej edycji.
Port Czystej Energii już po raz kolejny ufundował nagrodę dla najbardziej zaangażowanych w Kampanię Rowerowy Maj koordynatorów. Jest to wyjazd studyjny do zjawiskowej spalarni odpadów komunalnych w Wiedniu – Spittelau.

WYNIKI ROWEROWEGO MAJA 2025
z podziałem na kategorie (liczba uczniów):
- Kategoria szkół dużych
1 SP 92 88,8% frekwencji (Zaspa – Młyniec)
2 SP 80 83,5% frekwencji (Przymorze Wielkie)
3 SP 12 71,4% frekwencji (Ujeścisko – Łostowice)
- Kategoria szkół średnich
1 SP 72 74,5% frekwencji (Stogi)
2 SP 23 68,7% frekwencji (Oliwa)
3 SP 77 68,3% frekwencji (Żabianka-Wejhera-Jelitkowo-Tysiąclecia)
- Kategoria szkół małych
1 SP 88 73,2% frekwencji (Wyspa Sobieszewska)
2 SP 83 70,4% frekwencji (Kokoszki)
3 SP „Octoschool” 66,6% frekwencji (Chełm)
- Przedszkola
1 P-le Morska Przygoda 98,4% frekwencji (Letnica)
2 P-le Kota Edwarda 91,7% frekwencji (Wrzeszcz Górny)
3 P-le 54 87,6% frekwencji (Przymorze Wielkie)
- Klasa ze 100% frekwencją
SP 63: VI c (Wrzeszcz Górny)
Partnerzy: Helios, Ziaja, Volvo, Port Czystej Energii, Balcia Insurance, Movement Arena, Skate Arena, Kross, Teatr Miniatura, Galeria Morena, Kart Center, GIWK, Port Brzeźno, Zielona Sowa, Centrum U7, PadBox, Mevo
Organizator główny: Miasto Gdańsk, Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku